Srbija i Hrvatska: Najgledanije na Youtubeu
Dragana Mirković najpopularnija je srpska pevačica, „Evrosong" omiljeni muzički događaj, a fotografije Ane Ivanović najtraženije ukoliko je suditi prema rezultatima gledanosti srpskih video-klipova na Jutjubu * Snosaj magaraca i narodnjaci najgledaniji su hrvatski klipovi na YouTubeu
Naime, ukoliko postavite pretraživač Jutjuba da vam prikaže najposećenije filmiće koji sadrže reč (tag) „Croatia", ispada da je najgledaniji „Croatia clip" snimak snošaja dva hrvatska magarca, iza kojih se, kao i u Srbiji, nalazi spot Dragane Mirković za pesmu „Luče moje".
Jutjub (Youtube.com) je zamišljen prvenstveno kao besplatan medij koji promoviše anonimne filmske i muzičke autore, ali je vremenom postao mesto na kome svi korisnici, pa i najveći svetski džetseteri, s ponosom objavljuju svoje najnovije projekte, kao i bojno polje političkih kampanja poput one Baraka Obame i Hilari Klinton.
Proveravajući gledanost najpopularnijih spotova koji u svom opisu imaju reči „Serbia" i „Croatia", dolazi se do veoma zanimljivih podataka. Najgledaniji srpski klip je spot Dragane Mirković i Danijela Đokića za pesmu „Živote moj" (1.470.653 gledanja). U varijanti „Serbia" prva je pobednička pesma na nedavno održanom „Evrosongu" u Beogradu (Dima Bilan, „Belive"), koji je pogledan čak 3.204.090 puta. Na drugom mestu nalazi se „Ana Ivanović - kolekcija fotografija" (2.262.189), a slede „Evrosong" pesma koju peva Grkinja Kalomira (1.872.404) i pobednica „Evrosonga 2007" Marija Šerifović („Molitva", 1.731.532 gledanja).
Ukoliko se pretraživač postavi da vam pokaže najgledanije hrvatske klipove, dolazi se do dokaza da su srpski narodnjaci u Hrvatskoj popularniji od himne. Naime, u prva tri najgledanija filma nalaze se dva narodnjačka hita. Apsolutno prvo mesto zauzima Dragana Mirković s pesmom „Luče moje", koja je pogledana skoro 800.000 puta, a na trećem mestu je pesma Ane Nikolić „Romale, Romali", koja je viđena 544.000 puta. Ipak, apsolutni hit predstavlja podatak da je najgledaniji klip koji u sebi ima reč „Croatia" pokušaj snošaja dva „hrvatska magarca". Film pod nazivom „Donkies" pogledalo je respektabilnih 3,87 miliona korisnika Jutjuba.Ceca viđena pet miliona puta!
Ceca Ražnatović, najpopularnija balkanska pevačica na Jutjubu (po gledanosti pojedinačne pesme), nalazi se iza Dragane Mirković. Najgledaniji Cecin spot „Lepi grome moj" viđen je 1.203.886 puta. Ipak, u zbiru, prvih sedam spotova koji u nazivu imaju „Ceca Ražnatović" imali su više od pet miliona gledanja. Iza Dragane i Cece nalazi se Seka Aleksić, čiji je spot „Crno i zlatno" pregledan 833.054 puta, dok najgledaniji klip Jelene Karleuše nosi naziv „Pornic Jelene Karleuse" (677.830 gledanja).
Najtrazenije u Hrvatskoj: Snosaj magaraca i narodnjaci
"Ukoliko postavite pretraživač YouTube da vam prikaže najgledanije clipove koji imaju u svojem "tagu" Croatia, vidjet će te kako je najgledaniji "croatia clip" predstavlja pokušaj snošaja dva "hrvatska magarca". Clip pod nazivom "donkies ;-)" pogledalo je respektabilnih 3.87 milijuna korisnika YouTubea u godini dana" - izvestava Index.hr, dodajuci kako se iza njega nalazi clip pod nazivom "Europe is a country and everyone speaks french here" koji je pogledalo oko tri miliona korisnika. Naime, clip je isečak iz jednog američkog kviza gdje je jedna sasvim zgodna plavuša uverena da je Evropa jedna država u kojoj je službeni jezik francuski. Budući se u tekstu objašnjenja spominje i Croatia, tako se ovaj clip našao na dugom mestu.
"Ukoliko se odlučite pretraživač postaviti da vam pokaže najgledanije clipove "hrvatska", tada su rezultati još i zanimljiviji. Naime, u prva tri najgledanija clipa, nalaze se dva narodnjačka hita. Apsolutno prvo mjesto zauzima narodnjački uradak Dragane Mirković "Luče moje", kojeg je pogledalo 762 tisuće posjetitelja. Na trećem mjestu nalazi se pjesmuljak Ane Nikolić "Romale Romali" kojeg je pogledalo 544 tisuće korisnika. Na drugom mjestu nalazi se "telefon zajebancija" u kojem Albanac kupuje traktor, s 566 tisuća prikazivanja" - analizira zagrebacki portal.
0 коментара:
Постави коментар