четвртак, 23. април 2009.

Google: Promene u pretraživanju

Google je pokrenuo dva eksperimentalna proizvoda s kojima nastoji da promeni načine za pronalaženje slika i vesti.

Prva nova funkcionalnost nazvana „Slične slike“ (Similar Images) služi za pronalaženje drugih slika sličnog sadržaja ali za to ne koristi tekst (kao do sada) već sliku, a druga nazvana „Vremenski sled“ (Timeline) prikazuje informacije koje su već na raspolaganju u sekciji vesti (Google News) ali ih organizuje i prikazuje hronološkim redom.
Nove funkcije su rezultat rada eksperimentalnog ogranka Google Labs na čijoj lokaciji korisnici mogu da saznaju na čemu trenutno rade hiljade Googleovih inženjera.
Posle kritika da je Google izgubio previše vremena i truda na projekte koji su imali mali uticaj, ova laboratorija je odlučila da svoja prototipska rešenja korisnicima stavi na raspolaganje što ranije. Na taj način inženjeri u ranim fazama mogu da saznaju šta kod korisnika može da prođe a šta ne, što im omogućava da novu funkciju ili proizvod preurede kako treba ili je odbace kao bezvrednu.
Funkcija Similar Images omogućava korisnicima da lakše nađu sliku koju traže. Dovoljno je pritisnuti istoimenu hipervezu ispod slike koja je najbliža traženoj.
Na primer, početno pretraživanje na temu „Paris“ prikazuje slike Paris Hilton, Ajfelove kule i neke stare crkve. Ukoliko se pritisne veza Similar Image ispod neke od tih slika pretraživanje će se ograničiti samo na tu vrstu. Drugim rečima, upit se izražava vizuelno umesto tekstom. Pretraživanje slika je samo po sebi teško rešivo i ne kaže se za džabe da jedna slika vredi kao hiljadu reči. Cilj Googlea je da pokrije sve javno dostupne slike na svetu i učini ih dostupnim svim korisnicima.
Funkcija „Google News Timeline“ je nastala po ideji Endija Hercfelda, člana nekadašnjeg tima koji je razvio Appleov Macintosh, i trenutno je dostupna samo korisnicima vesti u SAD
Zahvaljujući ovoj funkciji korisnik na zadati upit dobija hronološki poređane članke, slike i video zapise sređene po danu, mesecu i godini. Upiti se mogu ograničiti na zadate magazine, novine ili Web dnevnike, a među ostale mogućnosti valja uključiti i Wikipediju, filmove pa čak i video igrice.
(M.V. Mikro vesti)

0 коментара:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP